Opiskelijoiden oman äidinkielen ja suomen kielen käytön yhdistämiseen. Päiväkodeissa on tarve satujen lukemiseen eri äidinkielillä. Opiskelijat menevät lukemaan omalla äidinkielellään satuja lapsille. Päiväkodeissa on ryhmä tietynkielisiä lapsia, joille opiskelijat lukevat sadun ja keskustelevat siitä heidän kanssaan omalla äidin kielellä ja suomeksi. Opiskelijat ovat tutustuneet satuihin etukäteen ja heillä on sama versio sekä suomeksi että omalla äidinkielellä. Lastentarhanopettaja on tehnyt heille kysymyksiä, jotka he ovat kääntäneet kotona valmiiksi.
Tyyppi
Kuvaus
Resurssit
-
Juurtuminen/kehittämisideat
Satujen lukemista on jatkettu ja tästä on poikinut myös päiväkotien pyynnöstä valmistavan koulutuksen opiskelijoiden pitämät oman kulttuurin opetushetket kaikille lapsille.
Olemme pyydettäessä valmiit esittelemään käytäntöä koulutuksissa ja seminaareissa
Kyllä
Liitetty hankkeeseen