Suunnittelimme opiskelijakunnan hallituksen aikataulun ja toimintatavan oppimisympäristöihin tutustumiseen Pkky:n eri oppilaitoksissa. Oppilaitoksen tai yksikön opiskelijakunnan edustajat kierrättivät yhteisen opiskelijakunnan hallituksen edustajia oppilaitoksissa. Oppilaitoksen henkilökunta, yleensä rehtori, koulutusjohtaja tai –päällikkö esitteli aluksi tiloihin liittyviä suunnitelmia ja käyttötarkoituksia. Joensuun Peltolan kampuksella, Outokummussa sekä Pielisen karjalan oppilaitoksissa käytettiin myös konsulttiyhtiö Haahtelan palveluksia, kun suunnitelmia tehtiin opiskelijoista, opettajista ja johtajista muodostetuissa työryhmissä.
Opiskelijat ovat olleet positiivisesti yllättyneitä tilojen laadusta ja käytettävyydestä. Kritiikkiä on tullut osallistumismahdollisuuksien vähyydestä tilamuutosten suunnittelu- ja toteutusvaiheissa. Oppimisympäristöjen kartoittamisprosessia on pidetty hyödyllisenä ja niissä on saatu ideoita oman kampuksen kehittämiseen. Kokonaisuudesta tehtävän raportin kokoaminen on vielä kesken, mutta se toteuteaan excel-taulukkona, johon kootaan huomiot kaikista oppilaitoksista ja niiden kampusista. Taulukon muodostamisessa hyödynnetään SAKU ry:n tuottamia materiaaleja hyvin voivan oppimisympäristö arvioimiseksi.