Turun ammatti-instituutin kotityö- ja puhdistuspalvelujen yhdessä opettaminen on toteutettu niin, että matemaattisten aineiden tunnit on lukujärjestyksessä sijoitettu samaan aikaan ammattiaineiden kanssa. Opiskelijaryhmässä on samanaikaisesti kaksi opettajaa, jotka voivat opettaa ryhmää eri tavoin: ryhmä voidaan jakaa kahtia tai opettajat voivat vuorollaan opettaa koko ryhmää. Samaan aikaan opetettaessa opiskelijan on helpompi ymmärtää, miten teoriatunneilla opiskeltu asia liittyy omaan ammattiin ja omiin työtehtäviin.
Opetusmallissa myös arviointi suoritetaan työtehtävien yhteydessä. Kotityö- ja puhdistuspalvelujen mallissa perinteiset kokeet onkin pääosin hylätty. Arvioinnin tarkoituksena on selvittää harjoitusten ja työtehtävien kautta, osaako opiskelija kyseisen työtehtävän ja ymmärtääkö hän myös tehtävään liittyvän teoriaosuuden.
Moodleen on koottu arviointipaketit sekä puhtaanapidon ja matemaattisten aineiden, että ruuanvalmistuksen ja matemaattisten aineiden arvioinnin tueksi. Arviointipaketit sisältävät samanaikaisopetuksen sisällöt sekä arviointisuunnitelmat:
Puhtaanapidon, matematiikan ja fysiikka-kemian arviointipaketit » (kirjaudu vierailijana)
Ruuanvalmistuksen, matematiikan ja fysiikka-kemian arviointipaketit » (kirjaudu vierailijana)
Mallin tarkoituksena ei ole kokonaan korvata perinteistä oppiainekohtaista opetusta, vaan toimia sen tukena.