MUePO on prototyyppi ja toimintamalli osaamisen osoittamiselle ja multimodaalisen portfolion rakentamiselle.
MUePO-malli opiskelijan ohjaamisesta ePortfolion rakentamisessa.
Lähtötilanteen kartoitus. Haastatellaan opiskelijaa hänen oppimiskokemuksista, haasteista ja työllistymisunelmista. Opiskelijalla on luki-oppimisvaikeuksia ja erityisesti vaikeuksia jäsentää kokonaisuuksia. Opiskelijan kanssa käydään läpi hänen parhaita oppimiskokemuksia ja hänen tapojaan oppia asioita parhaiten. Esimerkiksi onko opiskelija hyödyntänyt miellekarttoja, tärkeiden sanojen listoja jne. Kartoitetaan hänen opiskelutapojaan. Samalla peilataan keskeisimpiä oppimishaasteita avustavan digitaaliteknologian tarjoamien mahdollisuuksien kautta.
Hyödynnetään avustavan teknologian tarjoamat mahdollisuudet. Tarvittaessa ohjataan opiskelijaa avustavan teknologian hyödyntämiseen ja multimodaalisten vaihtoehtojen käyttämiseen oppimistuotosten tekemisessä.
Luodaan ePortfoliolle toimiva rakenne suhteessa työllistymisunelmiin. Opiskelijan työllistymisunelmien pohjalta ohjataan opiskelijaa jäsentämään toimiva rakenne ePortfoliolle. Tärkeimpänä tavoitteena on mahdollistaa työllistymisunelman toteutuminen. Tämän jälkeen jäsennellään opiskelijan parhaista tuotoksista toteutuneiden opintojaksojen osalta sisältöä ePortfolioon. Samalla luodaan ennakoivasti paikat seuraavista opintojaksoista tuleville oppimistuotoksille.