Hyppää pääsisältöön
Etusivu
Hyvinvoivaamis.fi

Päävalikko

  • Työkalut
    • Menetelmäpankki
    • Hyvinvoinnin vuosikello
    • Hyvinvoiva oppimisympäristö
  • Verkostot
    • Hyvinvointiverkosto
    • Zoomi-verkosto
    • Galaksi-verkosto
    • Valtakunnalliset valmennukset ja verkostokohtaamiset
  • Kirjasto
  • Tuki ja yhteystiedot
Käyttäjävalikko
  • Kirjaudu sisään

Murupolku

  1. Etusivu

Hae avainsanalla: ammatillinen koulutus

Haulla löytyi 47 tulosta (2 sivua, 30 hakutulosta per sivu).
By jonmal, 25 toukokuu, 2022

Uraseurantatutkimus ammatilliseen koulutukseen

  • uraseurantatieto
  • ammatillinen koulutus
  • työllistyminen
  • työelämään siirtyminen
  • ammatillinen toinen aste

Uraseurantatutkimuksen toimintamallissa on kuvattu tutkimuksen suunnittelu- ja toteutusprosessi (bit.ly/uraseurantatutkimus ja liiteenä oleva prosessikuvaus).

Uraseurantatutkimus sisältää uraseurantakyselyn, joka hankeen aikana toteutetaan sähköisenä Webropol-kyselynä hyödyntäen kolmen oppilaitoksen opiskelijahallintajärjestelmien tarjoamia valmistuneiden yhteystietoja. Kysely kohdistettiin siten, että esim. kesäkussa 2021 toteutettu uraseurantakysely kohdistettiin vuonna 2020 ammatillisen perustutkinnon Kankaanpään opistossa, Sataedussa tai WinNovassa suorittaneisiin.

  • Lue lisää Uraseurantatutkimus ammatilliseen koulutukseen
By Tiina.Veijola, 16 toukokuu, 2022

Games, seriously!? Serious games as a tool for empowerment

  • liikunta
  • hyvinvointi
  • osallisuus
  • ammatillinen koulutus

Liikettä opetukseen -materiaaliin on koottu eri tahojen kehittämiä ideoita, joilla voi tehdä nuorten aikuisten oppimistilanteesta aktiivisen ja uudella tavalla motivoivan yhdistämällä liikettä opetussisältöihin (esimerkiksi ammattioppilaitosten yhteisiin tutkinnonosiin).

  • Lue lisää Games, seriously!? Serious games as a tool for empowerment
By Tiina.Veijola, 16 toukokuu, 2022

Ideoita pelillisyyteen hurahtaneille

  • liikunta
  • hyvinvointi
  • osallisuus
  • ammatillinen koulutus

Liikettä opetukseen -materiaaliin on koottu eri tahojen kehittämiä ideoita, joilla voi tehdä nuorten aikuisten oppimistilanteesta aktiivisen ja uudella tavalla motivoivan yhdistämällä liikettä opetussisältöihin (esimerkiksi ammattioppilaitosten yhteisiin tutkinnonosiin).

  • Lue lisää Ideoita pelillisyyteen hurahtaneille
By Tiina.Veijola, 16 toukokuu, 2022

Hurahda pelilliseen työotteeseen! Ideoita toiminnallisiin tehtäviin

  • liikunta
  • hyvinvointi
  • osallisuus
  • ammatillinen koulutus

Liikettä opetukseen -materiaaliin on koottu eri tahojen kehittämiä ideoita, joilla voi tehdä nuorten aikuisten oppimistilanteesta aktiivisen ja uudella tavalla motivoivan yhdistämällä liikettä opetussisältöihin (esimerkiksi ammattioppilaitosten yhteisiin tutkinnonosiin).

  • Lue lisää Hurahda pelilliseen työotteeseen! Ideoita toiminnallisiin tehtäviin
By KlemettiT, 16 helmikuu, 2022

3+2 -malli

  • maahanmuuttajat
  • ammatillinen koulutus
  • opiskelutaidot
  • suomen kieli
  • opiskeluvalmiudet
  • OPVA

Maahanmuuttajille suunnatuissa koulutuksissa opintojen alussa parannetaan suomen kielen taitoa, tietoteknisten laitteiden käyttötaitoa, matematiikan osaamista sekä  alasta riippuen opiskellaan vieraiden kielien alkeita. Mallissa opintojen alussa parannetaan perustaitoja  noin kahden kuukauden ajan. Mallissa kolmena päivänä viikossa on OPVA-opintoja ja kahtena päivänä ammatillisia opintoja.  OPVA tarkoittaa opiskeluvalmiuksia. Pääpaino on suomen kielen opiskelussa.

By jenni, 7 joulukuu, 2021

PERUSTAITOJA KOHENTAVA VALMENNUSJAKSO MOODLE VERKKO- OPPIMISYMPÄRISTÖSSÄ

  • koulutus
  • ammatillinen koulutus
  • opiskeluun kiinnittyminen
  • opiskelukyky
  • tutkinnon osan suorittaminen
  • ennaltaehkäisevä toiminta
  • keskeyttäminen
  • työnhaun tuki
  • opetus-ja ohjaushenkilöstö
  • työelämään siirtyminen

Opiskelija voi työskennellä itsenäisesti omien tarpeiden ja voimavarojen mukaan.
• Valmennusjakson aiheita opetus- ja ohjaushenkilöstö voi käsitellä yhdessä opiskelijan kanssa
yksilöohjauksessa, esim. HOKS –prosessin eri vaiheissa.
• Materiaalia voi käyttää ryhmäohjauksen pohjana tai ryhmässä tehtävinä harjoituksina valiten ajankohtaisia
teemoja ja harjoituksia.
• Aikaa koko valmennusjakson suorittamiseen kannattaa 10 – 20 tuntia riippuen opiskelijan tavoitteista ja
oppimisen tarpeista.

  • Lue lisää PERUSTAITOJA KOHENTAVA VALMENNUSJAKSO MOODLE VERKKO- OPPIMISYMPÄRISTÖSSÄ
By Essi-SakuRy, 16 marraskuu, 2021

Kiinni strategiaan- malli 1.1

  • ammatillinen koulutus

Malli esittelee kiinni strategiaan prosessin, joka sisältää neljä vaihetta: kiinni kehittämiseen, kiinni kokeiluun, kiinni rakenteisiin ja kiinni arkeen. Mallin taustalla vaikuttaa strategiapeili, johon toimintaa peilataan. 

Kiinni kehittämiseen -prosessi sisältää idean, suunnittelun, nykytilan kartoituksen, päätöksen pilotoinnista ja pilotoinnin.

Kiinni kokeiluun -prosessi sisältää idean ja tämä jalostetaan pilotoinnin kautta käytäntöön. Tuloksena oppilaitoksen toimintamalli (käyttövalmis malli). 

  • Lue lisää Kiinni strategiaan- malli 1.1
By Janika35, 7 kesäkuu, 2021

Nivelvaiheohjaaja, nivelvaiheessa opiskelijan ja verkoston tukena siirtymisissä peruskoulusta toiselle asteelle

  • sujuvat siirtymät
  • ohjaus
  • ammatillinen koulutus
  • opiskeluun kiinnittyminen
  • kuntoutuminen

Nivelvaiheohjaaja kohtaa nuoren ja kartoittaa kiinnostuksen kohteet, vahvuudet ja unelmat, voimavarat, koulunkäynnin haasteet sekä elämäntilanteen. Kun vahvuudet ja haasteet on selvitetty suunnitellaan tarvittavat tukitoimet niiden ympärille. 

  • Lue lisää Nivelvaiheohjaaja, nivelvaiheessa opiskelijan ja verkoston tukena siirtymisissä peruskoulusta toiselle asteelle
By tuija.laine@keuda.fi, 4 kesäkuu, 2021

Yhdyskuntapalvelussa opinnollistaminen

  • sujuvat siirtymät
  • joustavat opintopolut
  • opinnollistaminen
  • opiskeluun kiinnittyminen
  • oppimisympäristö
  • osaamisen kerryttäminen
  • vaihtoehtoinen oppimisympäristö
  • ammatillinen koulutus

Malli ohjaa Rikosseuraamuslaitoksen, yhdyskuntapalvelupaikkojen sekä koulutuksen järjestäjien henkilöstön toimintaa yhdyskuntapalvelussa opinnollistamisen prosessissa. Se määrittelee kunkin toimijan tehtävät ja kuvaa yhteistyötä eri toimijoiden välillä. Mallin kehittämisessä on tehty yhteistyötä Helsingin ja Uudenmaan yhdyskuntaseuraamustoimistojen henkilöstön kanssa. Kehittämisvaiheen aikana on kartoitettu opinnollistamiseen soveltuvia palvelupaikkoja Etelä-Suomen rikosseuraamusalueella.

  • Lue lisää Yhdyskuntapalvelussa opinnollistaminen
By jonmal, 2 kesäkuu, 2021

Ota podcast-pallot haltuun: URAJUTTUJA podcast

  • uraohjaus
  • alumnitoiminta
  • urapolku
  • urasuunnittelu
  • pedagogiikka
  • vetovoima
  • ammatillinen koulutus
  • ammatillinen toinen aste
  • markkinointi
  • podcast viestintä

URAJUTTUJA podcastin 1. kausi (tammi-kesäkuu 2021) sisältää yhteensä 14 jaksoa. Muotona on juontaja (WinNovasta) ja yksi tai kaksi vierasta, jotka ovat WinNovasta valmistuneita eli WinNovan alumneja. Jaksoissa tulee keskustelunomaisesti esiin vieraan opiskelu- ja uratarina. Vieraat on valittu siten, että on pyritty tuomaan esiin erilaisia näkökulmia uraan ja opiskeluun, kuten 

  • Lue lisää Ota podcast-pallot haltuun: URAJUTTUJA podcast
By jonmal, 2 kesäkuu, 2021

Sata uraa ammatillisesta!

  • työelämään siirtyminen
  • työllistyminen
  • vetovoima
  • hyvinvointi
  • ammatillinen koulutus
  • alumnitoiminta
  • valmistuminen
  • työelämäyhteistyö
  • urapolku
  • urasuunnittelu

Sata uraa ammattillisesta! kohderyhminä ovat opiskelijat, vastavalmistuneet sekä työelämässä jo hetken olleet valmistuneet henkilöt, työnantajat sekä Satakunnan ja Vakka-Suomen alueen yritykset ja muut organisaatiot.

Hankkeen toiminta jakaantuu viiteen osa-alueeseen:

1. Alumnitoiminta pitää sisällään alumniverkoston ja -rekisterin kokoamisen, valmistumassa olevien opiskelijoiden rekrytoinnin työelämän kokemusasiantuntijoiksi sekä alumnitarinoiden keräämisen video- ja muihin esitysmuotoihin.

  • Lue lisää Sata uraa ammatillisesta!
By Jaamak, 28 huhtikuu, 2021

Maahanmuuttajien hakeutumisen ja opintojen alkuvaiheen tukeminen sosiaali- ja terveysalalla

  • maahanmuuttajat
  • sosiaali- ja terveysala
  • ammatillinen koulutus

- Suunta sosiaali- ja terveysalalle infot ja materiaali
- Yksilöohjaus koulutusvalintaan
- Yksilöllinen tuki soveltuvuuskokeeseen hakeutumiseen ja valmistautumiseen
- Ammatillisen osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen, esim. korttikoulutukset, aikaisempi Suomessa suoritettu tutkinto
- Intensiiviset perusvalmiuksia kehittävät opinnot (Opiskeluvalmiuksia tukevat opinnot OPVA) opintojen alussa
-Yksilöllisen tuki opintojen aikana painottuen opintojen alkuun, esim. oppimisen arvioinnit, työpaikalla oppimisen tukeminen, näyttöjen ohjaus

  • Lue lisää Maahanmuuttajien hakeutumisen ja opintojen alkuvaiheen tukeminen sosiaali- ja terveysalalla
By Jaamak, 28 huhtikuu, 2021

A1-opiskelijan polku ammatilliseen koulutukseen

  • suomen kieli
  • ammatillinen koulutus

Käydään ohjauskeskustelu, jossa on mukana opiskelija, tulkki, maahanmuuttajakoordinaattori ja alan opinto-ohjaaja. Tarjotaan mahdollisuutta osallistua kyseisen koulutuksen opintoihin 5-6 kuukaudeksi tutkintoon johtamattoman työvoimakoulutuksen kautta, joissa on yleensä ollut mahdollista saada opetusta 2 pv/vk. Tämän lisäksi niille hakijoille, jotka ovat osoittaneet kielikokeessa riittävän kielitaidon, on tarjottu paikkaa perustutkinnossa Opiskeluvalmiuksia tukevien opintojen kautta. Jos hakija ei ole käynyt Valma (Tuva)

  • Lue lisää A1-opiskelijan polku ammatilliseen koulutukseen
By Jaamak, 9 huhtikuu, 2021

Perehtyminen ravitsemuspalveluihin -siltakoulutus perustutkinto-opintoihin

  • maahanmuuttajat
  • ammatillinen koulutus
  • ravitsemus
  • valmennus

Kesto: 4,5-5 kk kokoaikaista opiskelua, paras toteuttaa kevätjaksolla. Siirtyminen perustutkintoa aloittamaan elokuussa.

  • Lue lisää Perehtyminen ravitsemuspalveluihin -siltakoulutus perustutkinto-opintoihin
By Jaamak, 8 huhtikuu, 2021

Maahanmuuttajan kieli- ja osaamistestaus

  • maahanmuuttajat
  • kielikoe
  • suomen kieli
  • ammatillinen koulutus

sähköinen kielitaidon testaaminen - osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen pilottialalla (sosiaali- ja terveysala)

By Jaamak, 8 huhtikuu, 2021

Kieli- ja opiskelutaitojen valmennus ammatilliseen koulutukseen hakeutuville maahanmuuttajille

  • maahanmuuttajat
  • suomen kieli
  • valmennus
  • kotoutuminen
  • ammatillinen koulutus

1.Suomen kielen taidon vahvistaminen toivealan kielitaitovaatimuksen mukaisesti (esim. A2.2 > B1.1)

 -   haku- ja opiskelutilanteissa käytettävän suomen kielen harjoittelu

 -   itseä kiinnostavan alan ammattisanastoon tutustuminen

 

2. Matemaattisten ja tietoteknisten valmiuksien kehittäminen

 -   peruslaskutoimitukset ja sanallisten tehtävien ratkaisu

 -   sähköpostin, sähköisen oppimisympäristön ja muiden perussovellusten käyttö

  • Lue lisää Kieli- ja opiskelutaitojen valmennus ammatilliseen koulutukseen hakeutuville maahanmuuttajille
By Jaamak, 15 maaliskuu, 2021

Selkokielikoulutus ammatillisen oppilaitoksen henkilökunnalle

  • ammatillinen koulutus
  • ohjauksellinen opettajuus

Koulutus 1 - tiimille tai tietylle alalle (1-3 h) Opettajille ja ohjaajille, joilla on maahanmuuttajataustaisia opiskelijoita. Ennen koulutusta voidaan selvittää tiimin tai alan tarpeita. Lähi- tai etäkoulutus.

Koulutus 2 - koko henkilökunnalle (2-4 h) Kaikille selkokielisyydestä ja maahanmuuttajien opettamisesta sekä ohjaamista. Lähi- tai etäkoulutus. Koulutusten sisältöjä:

- puhuttu ja kirjoitettu selkokieli opetuksessa, ohjauksessa ja opetusmateriaaleissa

  • Lue lisää Selkokielikoulutus ammatillisen oppilaitoksen henkilökunnalle
By Jaamak, 15 maaliskuu, 2021

Siltoja siirtymiin

  • sujuvat siirtymät
  • valma
  • maahanmuuttajat
  • kotoutuminen
  • ammatillinen koulutus
  • koulutus

Siltoja siirtymiin -hanke (ESR) toimi 1.10.2018-31.3.2021 Satakunnan, Pirkanmaan ja Pohjanmaan maakunnissa. Hanketta rahoitti Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus.  Hankkeen päätoteuttaja oli Sataedu, Satakunnan Koulutuskuntayhtymä. Osatoteuttajina olivat Länsirannikon koulutus Oy Winnova, Tampereen kaupunki/Tampereen seudun ammattiopisto Tredu, Oy EduVamia Ab ja Vaasan kaupunki/Vamia.  

  • Lue lisää Siltoja siirtymiin
By Tiina.Veijola, 15 maaliskuu, 2021

Liikettä opetukseen -materiaalista ideoita arkeen!

  • liikunta
  • hyvinvointi
  • osallisuus
  • ammatillinen koulutus

Liikettä opetukseen -materiaaliin on koottu eri tahojen kehittämiä ideoita, joilla voi tehdä nuorten aikuisten oppimistilanteesta aktiivisen ja uudella tavalla motivoivan yhdistämällä liikettä opetussisältöihin (esimerkiksi ammattioppilaitosten yhteisiin tutkinnonosiin).

  • Lue lisää Liikettä opetukseen -materiaalista ideoita arkeen!
By Antti Viiman, 23 marraskuu, 2020

Sähköavusteiset polkupyörät/kulkuneuvot

  • ammatillinen koulutus
  • tutkinnon osan suorittaminen

On suunniteltu uusi ammatillinen paikallinen tutkinnon osa autoalan perustutkintoon. Sähköavusteisten polkupyörien huoltaminen ja korjaaminen. Tähän tutkinnon osaan on hakeutunut hyvin oppilaita oppilaitoksen sisältä ja paljon myös oppilaitoksen ulkopuolisia henkilöitä. Osa on suorittanut tämän tukinnon osan oppisopimuspohjaisena.

By Antti Viiman, 23 marraskuu, 2020

Kansainvälisen Teformi-kehittäjäverkoston kokoaminen

  • ammatillinen koulutus
  • kansainvälisyys
  • verkosto

Kestävää kasvua ja työtä 2014 – 2020, Suomen rakennerahasto-ohjelman mukaan osaavan työvoiman saatavuuden varmistamiseksi kansainvälinen yhteistyö on merkityksellistä. Itämeren alueen yhteistyötä voidaan toteuttaa elinikäisen oppimisen ja muun koulutuksen osalta esimerkiksi tiivistämällä oppilaitosten, kuten korkeakoulujen ja ammatillisen koulutuksen, rajat ylittävää yhteistyötä. Erityisesti nuorten osalta tällaisia mahdollisuuksia voisi löytyä koulutuksen ja työelämän yhteistyöstä, koulutuksen nivelvaiheisiin liittyvistä toimenpiteistä, kuten toisen asteen opiskeluun hakeutumisesta. 

  • Lue lisää Kansainvälisen Teformi-kehittäjäverkoston kokoaminen
By Antti Viiman, 23 marraskuu, 2020

TEFORMI – Tekniikan alojen ammatillisen koulutuksen reformi

  • tutkinnon osan suorittaminen
  • osaaminen
  • työelämäosaaminen
  • ammatillinen koulutus
  • digitaalisuus
  • reformi
  • sujuvat siirtymät
  • työelämäyhteistyö
  • uraohjaus

TEFORMI:n tavoitteena on muodostaa tulevaisuuden osaamistarpeisiin vastaava ja ammatillisen koulutuksen reformia toteuttava kehittämiskumppanuus ammatillisen peruskoulutuksen, yritysten sekä ammattikorkeakoulun kesken valituilla tekniikan ja liikenteen aloilla.

 

  • Lue lisää TEFORMI – Tekniikan alojen ammatillisen koulutuksen reformi
By salmihan, 16 marraskuu, 2020

Uraohjauksen malli Koulutuskeskus Salpauksessa

  • aktivointi
  • ammatillinen toinen aste
  • jatko-opinnot
  • ammatillinen koulutus
  • uraohjaus

Uraohjauksen malli kuvaa ammatillisen oppilaitoksen uraohjauspalveluita ja niiden toteuttamista. Tähän malliin on koottu ThingLink-alustalle Koulutuskeskus Salpauksen uraohjauspalvelut. 

Mallista on kaksi versiota. Henkilöstölle suunnatussa versiossa on opetus- ja ohjaushenkilöstön työssään tarvitsemia materiaaleja, palveluita ja työvälineitä uraohjaukseen. Opiskelijoille suunnatussa versiossa on uraohjauksen palveluja ja työkaluja heidän urasuunnittelunsa ja oppimisensa tueksi. 

  • Lue lisää Uraohjauksen malli Koulutuskeskus Salpauksessa
By r.vartiainen@redu.fi, 5 lokakuu, 2020

Toiminnallisen yhteistyön timantti

  • yhteistoiminnallisuus
  • ammatillinen koulutus
  • ammattikorkeakoulu
  • sujuvat siirtymät

Toiminnallisen yhteistyön mallin keskiössä on osaamista hankkiva opiskelija, jonka yksilöllinen polku rakentuu yhteistyössä opiskelijan, omaohjaajan (opettaja) ja muun ohjaushenkilöstön kanssa erilaisissa oppimisympäristöissä osa opiskelijan HOKS- ja uraohjausprosessia. Yhteistyössä määritelty tiedottamisen, neuvonnan ja ohjauksen oikea-aikaisuus nousee keskeiseksi ohjauksen tavoitteeksi ja sisällöksi vahvistaen opiskelijoiden mahdollisuuksia tehdä työ- ja jatko-opintouransa kannalta oikea-aikaisia päätöksiä ohjausprosessin eri vaiheissa.

  • Lue lisää Toiminnallisen yhteistyön timantti
By EMOK, 17 kesäkuu, 2020

Amis-open muistilista

  • ammatillinen koulutus
  • hoks

HOKSin laadinnan muistilista, johon on kirjattu keskustelun pääsisällöt. Muistilistaa voidaan hyödyntää HOKS-keskustelun tukena. Muistilista sisältää seuraavat osiot: Ennen HOKS keskustelua, perustiedot, aikaisemmat opinnot/ koulutukset, koulutus, tietoa alasta, opiskelu ja opiskelijan arki & tarkista lisäohjauksen tarve.

By EMOK, 8 kesäkuu, 2020

#Valmennus-pilotti

  • ammatillinen koulutus
  • nivelvaihesiirtymät
  • osallisuus
  • opintojen aikainen tuki
  • hyvinvointi

#Valmennus-pilotin sisällöt pohjautuvat esiin nousseisiin tarpeisiin sekä aloituskyselyn (vipunen.fi) sisältöihin. Mallissa opiskelijan tukena on valmennuksellista työotetta hyödyntävä monitoimijainen asiantuntijajoukkue, johon sisältyvät huoltajat. Keskiössä on toimijoiden säännöllinen yhteydenpito ja viestintä. Opintojen alussa käynnistetty yhteistyö alaikäisten huoltajien kanssa nähdään merkityksellisenä, jonka vuoksi heidän sitouttamiseensa kiinnitetään erityistä huomiota.

  • Lue lisää #Valmennus-pilotti
By Vetovoimala, 15 toukokuu, 2020

Vetovoimala - erityisen ja vaativan erityisen tuen hakeutumisvaiheen palvelujen kehittäminen

  • erityinen tuki
  • nivelvaihe
  • ohjausprosessi
  • opintopolut
  • peruskouluyhteistyö
  • ammatillinen koulutus
  • opinto-ohjaus
  • sujuvat siirtymät
  • vertaisryhmä

Vetovoimala-hankkeen tavoitteena on erityisen ja vaativan erityisen tuen asiakkaiden ammatilliseen koulutukseen ohjaamisen ja siirtymävaiheen palvelujen kehittäminen. Palveluita kehitetään perusopetuksesta ja jatkuvan haun kautta hakevien erityistä ja vaativaa erityistä tukea tarvitsevien henkilöiden tarpeisiin. 

 

  • Lue lisää Vetovoimala - erityisen ja vaativan erityisen tuen hakeutumisvaiheen palvelujen kehittäminen
By EMOK, 27 helmikuu, 2020

#Hyvinvoiva amis. Peruskoulusta ammattiopintoihin ja työelämään Lapissa

  • nivelvaiheet
  • ammatillinen koulutus
  • ennaltaehkäisevä toiminta
  • hyvinvointi
  • moniammatillisuus
  • osallisuus
  • sujuvat siirtymät
  • varhainen puuttuminen

Hankkeen tavoitteena on kehittää lappilaisten nuorten siirtymiä peruskoulusta ammattiopintoihin ja ammattiopinnoista työelämään. Tavoitteena on myös vahvistaa nuorten opinnoissa edistymistä ja tutkintojen suorittamista kehittämällä moniammatillista tiimityöskentelyä vastaamaan viime aikaiseen ammatillisen koulutuksen reformiin. Hankkeessa kehitetään ammatillisen koulutuksen käytänteitä parantamalla nuorten kanssa työskentelevien ammattilaisten taitoja tunnistaa opiskelijoiden hyvinvointiin ja sosiaalipalveluihin liittyviä tarpeita.

  • Lue lisää #Hyvinvoiva amis. Peruskoulusta ammattiopintoihin ja työelämään Lapissa
By Avoimet ammati…, 24 tammikuu, 2020

Palvelupolku - Näin toimit Avoimet ammatilliset opinnot -palvelussa

  • avoimet ammatilliset opinnot
  • ammatillinen koulutus
  • avoimet opinnot
  • verkko-opinnot
  • sujuvat siirtymät
  • osaamisen kerryttäminen

Palvelupolku sisältää ohjeita, vinkkejä ja opastusvideoita. Palvelupolku sijoitetaan Avoimet ammatilliset opinnot -palvelun etusivulle.

By Maahanmuuttaji…, 27 elokuu, 2019

Mentorivalmennus maahanmuuttajien mentorointiin

  • ammatillinen koulutus
  • mentorointi
  • sujuvat siirtymät
  • maahanmuuttajat

Maahanmuuttajien mentoreita on tärkeä valmentaa tehtäväänsä. Oheisen materiaalin (mentorivalmennuksen käsikirja sekä valmennuspäivät 1 ja 2) avulla toteutettiin kaksipäiväinen mentorivalmennus, jolla pyrittiin antamaan mentoreille perustiedot ja -taitoa monikulttuuriseen mentorointiin toisella asteella.

  • Lue lisää Mentorivalmennus maahanmuuttajien mentorointiin

Sivutus

  • Tämänhetkinen sivu 1
  • Page 2
  • Seuraava sivu
  • Viimeinen sivu

Jaa verkossa

Sivusto laadittu osana ESR-rahoitteista Zoomi – Sujuvia siirtymiä edistämässä -hanketta. 

ESR

VipuvoimaaZoomin logo, missä katsotaan kiikarien läpi

RSS-syöte

Copyright © 2021 Suomen ammatillisen koulutuksen kulttuuri- ja urheiluliitto, SAKU ry

Saavutettavuusseloste | Sivukartta (XML) | Saavutettavuuden palautelomake